onsdag 22 november 2017

Presentation av projektarbetare/ "Uusi" työntekijä esittäytyy


Hejsan! (Suomenkielinen teksti alempana)
Då var det min tur att presentera mig också här på bloggen, bättre sent än aldrig. Riktigt ny är jag ändå inte, eftersom jag har jobbat inom projektet sedan början av september. Jag heter Caroline Sand och är ny projektarbetare på projektet Mera Tillsammans! 
Till utbildningen är jag socionom, på slutrakan med studierna. Jag är väldigt glad över att få chansen att jobba med ett sådant här projekt, eftersom jag är intresserad av ämnet psykisk (o)hälsa och vet att det finns ett behov av ett projekt som Mera Tillsammans!
Jag vill stöda personer som mår dåligt, eller har någon anhörig som mår dåligt. Jag vill också ge ungdomarna mera kunskap och information om psykisk (o)hälsa. Och sist men inte minst, så vill jag göra mitt bästa för att försöka minska på fördomarna kring psykisk ohälsa.
Vem är jag som person då? Jag tycker mycket om att resa och att vara ute i naturen, och på min fritid så styrketränar jag en del. Något som gör mig glad är hundar, fint väder och att umgås med familj och vänner.
/Caroline



Moi! 
Nyt on minun vuoroni esitellä itseäni blogissa. En ole kuitenkaan ihan uusi työntekijä, koska olen työskennellyt projektilla syyskuun alusta asti. Nimeni on Caroline Sand, ja olen uusi projektintyöntekijä projektilla Yhdessä Enemmän! Koulutukseltani olen sosionomi (olen loppusuoralla sosionomi opiskelluiden kanssa).
Olen tosi iloinen, että olen saanut mahdollisuuden tehdä töitä projektissa Yhdessä Enemmän, koska olen kiinnostunut aiheesta, ja tiedän että tämmöisestä projektista on tarvetta! Haluan tukea henkilöitä, jotka voivat huonosti, tai jolla on omainen joka sairastaa jotakin mielenterveysongelmaa. Haluan myös antaa nuorille enemmän tietoa mielenterveydestä sekä yrittää parhaani vähentämään mielenterveyteen liittyviä ennakkoluuloja.
Vapaa-aikana tykkään matkustamisesta, salilla käymisestä ja luonnossa oleminen. Asiat jotka tekee minua onnelliseksi ovat koirat, hieno sää, sekä yhdessä-olo ystävien ja perheeni kanssa.
/ Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar