tisdag 9 maj 2017

Uusi työntekijä esittäytyy



Hei,
Olen Aada Vihanta, uusi määräaikainen työntekijä FinFamin Kokkolan toimipisteessä. Olen 21-vuotias sosiologian opiskelija Tampereen yliopistosta. Joulukuussa sain valmiiksi kandidaatin tutkielmani ja muutin väliaikaisesti takaisin kotipaikkakunnalleni Kannukseen poikaystäväni kanssa. Mielessäni on ollut jo pidempään välivuoden pitäminen ja oman alani työkokemuksen hankkiminen. Mahdollisia työpaikkoja etsiessäni löysin FinFamin ilmoituksen avoimesta työpaikasta ja ajattelin heti, että tämä kuulostaa sellaiselta paikalta, jossa haluaisin työskennellä.
Mielenterveyteen liittyvät ongelmat ja asiat ovat olleet jo lapsuudesta asti osa elämääni. Jo teini-iässä ajattelin, että tulevaisuudessa haluaisin tehdä jotakin auttaakseni ihmisiä, joille mielenterveyden ongelmat ovat osa arkea. Mielestäni on erittäin tärkeää huomioida myös omaiset ja heidän jaksamisensa, sekä tarjota heille tukea ja apua. Olen todella iloinen, että voin nyt olla osa porukkaa, joka tekee juuri tätä. Työssäni keskityn erityisesti nuorten mielenterveysomaisten löytämiseen ja heille suunnatun toiminnan kehittämiseen. Haluan olla tukena ja apuna, ja toivonkin, että minua olisi helppo lähestyä.
Vapaa-ajallani tykkään viettää aikaa perheeni, ystävieni ja koirani kanssa. Harrastan myös ratsastusta, lukemista ja liikuntaa. Nautin rauhallisista aamuista aamukahvin ja lehden kanssa ja siitä hetkestä, kun olemme molemmat kotona poikaystäväni kanssa ja voimme vaihtaa päivän kuulumiset. Pienet arjen asiat tekevät minut iloiseksi ja onnelliseksi.
Ollaan kuulolla!
Aada


Svenska



Hej,

Jag är Aada Vihanta, nyanställd här på FinFami i Karleby. Jag är 21 år gammal och studerar sociologi på Tammerfors universitet. I december gjorde jag färdigt min kandidat avhandling och flyttade tillfälligt tillbaka till min hemort Kannus, tillsammans med min pojkvän. Jag har länge tänkt på att ta ett mellanår från studierna och skaffa arbetserfarenhet inom min egen bransch. När jag sökte efter möjliga arbetsplatser hittade jag FinFamis annons om en ledig arbetsplats, och tänkte direkt att det låter som en plats där jag skulle vilja jobba.

Problem relaterat till mental hälsa har enda sedan jag var barn varit en del av mitt liv. Redan i tonåren tänkte jag att i framtiden vill jag hjälpa människor med mentala problem i vardagen. Jag tycker det är mycket viktigt att också uppmärksamma de anhöriga och deras ork, samt erbjuda dem stöd och hjälp. Jag är jätte glad över att nu vara en del av en grupp som gör just detta. I mitt arbete kommer jag att fokusera på att hitta unga anhöriga och utveckla verksamhet för dem. Jag vill stöda och hjälpa unga, och jag hoppas att det känns lätt att ta kontakt med mig.

På fritiden tycker jag om att spendera tid med min familj, mina vänner och min hund. Till mina hobbyn hör också ridning, läsning och idrott. Jag njuter av lugna morgnar med en kopp kaffe och en tidning, samt de stunder då både jag och min pojkvän är hemma och vi kan tala om dagens händelser. De små sakerna i vardagen gör mig glad och lycklig.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar