onsdag 3 augusti 2016

Yhdistyksen uusi työntekijä - vår nya medarbetare

Hej på er alla!
En del av er kanske känner mig sedan tidigare. Jag, Eva Hanses har arbetat vid Svenska Österbottens anhörigförening i tre år, 2011-2013. Jag har också arbetat vid Psykosociala föreningen Svalan i Kristinestad 2007-2008. Arbetet inom tredje sektorn har jag tidigare upplevt som mycket givande och jag är glad över att nu få arbeta vid FinFami under Martinas föräldraledighet.
Till utbildningen är jag socialarbetare och de två senaste åren har Vasa stad varit min arbetsgivare. Jag har arbetat i mångprofessionellt team med svårplacerade arbetslösa som målgrupp.
På fritiden försöker jag hålla mig i form genom att promenera och simma. Jag tycker om kultur och skapande verksamhet i olika former. Jag bor med mina 17-åriga tvillingpojkar i en lägenhet i Vasa centrum. Pojkarna bor också delvis med sin pappa. Ytterligare har jag två äldre pojkar som också bor i Vasa, i egna hushåll.
Idag är jag tredje dagen på jobb här vid FinFami i Vasa och det känns bra. Till min uppgift hör att ansvara för den svenskspråkiga verksamheten. Jag ser fram emot att lära känna Er medlemmar och att få komma igång med gruppverksamheten. Ta gärna kontakt med mig om ni har önskemål angående föreläsningar eller gruppaktiviteter eller om ni annars bara behöver prata en stund. Jag finns här för er och hoppas på många samtal!
Eva Hanses

Hei kaikille!
Osa teistä ehkä tuntee minut ennestään. Minä, Eva Hanses olen työskennellyt yhdistyksessä Svenska Österbottens Anhörigförening 3 vuotta vuosina 2011-2013. Olen myös työskennellyt Psykosociala föreningen Svalanissa Kristiinankaupungissa vuosina 2007-2008. Olen aina tykännyt työskennellä kolmannella sektorilla ja olen iloinen että saan nyt työskennellä FinFamissa ruotsinkielisenä omaisneuvojana Martinan vanhempainvapaan ajan.
Koulutukseltani olen sosiaalityöntekijä ja viimeiset 2 vuotta työnantajani on ollut Vaasan kaupunki. Olen työskennellyt moniammatillisessa tiimissä, kohderyhmänä vaikeasti sijoitettavat työttömät.
Vapaa-aikana yritän pitää kuntoani yllä kävelemällä ja uimalla. Tykkään kulttuurista ja erilaisista luovista toiminnoista. Asun 17-vuotiaiden kaksoispoikien kanssa Vaasan keskustassa. Pojat asuvat myös osittain yhdessä isänsä kanssa. Lisäksi minulla on kaksi vanhempaa poikaa jotka myös asuvat Vaasassa, omissa asunnoissa.
Tänään olen kolmatta päivää työssä täällä Vaasan FinFamissa ja se tuntuu hyvältä. Vastuualueeni täällä on ruotsinkielinen toiminta. Odotan että pääsen tutustumaan teihin omaisiin ja että pääsen aloittamaan ryhmätoiminnan. Otathan yhteyttä minuun jos sinulla on toivomuksia luennoista tai ryhmätoiminnasta tai jos te muuten vain haluatte keskustella. Olen täällä teitä varten ja toivon saavani monta yhteydenottoa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar